Územní studie US1 - centrum obce



Obecní úřad Vrané nad Vltavou schválil možnost využití územní studie US-1 centrum Vraného.

Výstřižek tl.JPG

Výstřižek.JPG

Vrané_nad_Vltavou_ÚS_US1_centrum_Vraného_n_V.


Komentáře

Přidat komentář
  • 5. 11. 2018 23:02
    Trident One
    A dál?

    Jak vykázat činnost bez činnosti aneb, studie o tom, jak mnoha slovy neříci nic.


  • 9. 11. 2018 9:21
    Ullwerová
    Re: A dál?

    Dobrý den,
    zpracování územní studie US1- centrum Vraného nad Vltavou bylo stanoveno územním plánem Vraného nad Vltavou z roku 2014.
    ÚS1 slouží jako podklad pro rozhodování v území podle § 30 odst. 5 stavebního zákona. Vzhledem k tomu, že část pozemků je v soukromém vlastnictví, účelem studie bylo zejména zkoordinovat veřejné a soukromé záměry na využití území. Studie se snaží definovat hlavní veřejná prostranství obce a ty výsledně „uchránit“ do budoucnosti.
    Projektová dokumentace je zatím zpracovaná pro autobusový terminál a řešení přednádražního prostoru.
    Ullwerová


  • 6. 11. 2018 10:38
    Josef Vítek
    Kruhový objezd

    No kruhový objezd těsně u železničního přejezdu to je tedy nápad...


  • 9. 11. 2018 14:29
    Ullwerová
    Re: Kruhový objezd

    Vážený pane Vítku,
    okružní křižovatka byla do územní studie převzata z původního řešení dopravního Ateliéru Promika. Křižovatka pracuje s 5-ti paprsky připojení, protože kromě stávajících 4 směrů je třeba zohlednit i budoucí napojení rozvojových ploch RP1 (průmyslové areály ve vlastnictví Pikar Bohemia). Na základě budoucích intenzit dopravy, tedy po zohlednění nárůstu jízd z hlediska navýšení obyvatel v rozvojových plochách, ale i z ostatních směrů, je okružní křižovatka, jako jediná možná, tyto intenzity a 5 paprsků zvládnout. Samozřejmě je uvažován běžný dopravní stav, kdy jsou závory železničního přejezdu zvednuté. V momentě zavřeného přejezdu dojde až k úplnému zastavení automobilové dopravy v místě, ale tato situace nastane u jakéhokoliv typu křižovatky. Okružní křižovatka však umožní svou propustností opětovný rychlejší návrat do normálního stavu dopravy po zvednutí závor přejezdu. V budoucím projektu křižovatky může být zvážena i varianta regulace vjezdu do křižovatky při zavřeném přejezdu např. ve směru od Prahy, ostatní směry (z Nádražní od Skochovic, z RP1 a z ulice U pošty) s výjezdem ve směru na Prahu pak mohou zůstat delší dobu průjezdné. Železnice a železniční přejezd je bohužel daností v centru obce, se kterou se dělat nic nedá.
    Ullwerová


  • 6. 11. 2018 17:59
    Dan Letovanec
    Kruhák

    Dobrý den,

    dát značku "dej přednost v jízdě" cca 20 metrů od žezničního přejezdu není úplně dobrý nápad. Nehledě na to že, potřeba kruhového objezdu je tam, kde se na vedlejší silnici tvoří ve špičkách kolony. Ve Vraném se kolony zatím netvoří.


  • 8. 11. 2018 10:42
    Jitka
    Nic moc

    Centrum Vraného by si zasloužilo razantnější změnu než nesmyslný kruháč, pár stromů a pár parkovacích míst navíc :-(
    A realizace? Nějaký komentář ze strany obce ke studii?


  • 9. 11. 2018 14:46
    Ullwerová
    Re: Nic moc

    Dobrý den,
    to, že centrální část úpravy potřebuje, je více než zřejmé. Územní studie je pouze jedním nutným krokem celého postupu, konceptem, na který by měly navázat další dílčí a detailní návrhy úprav veřejných prostranství centra.
    Severně od řešeného území jsou rozsáhlé transformační plochy (RP1), kde podle záměru italské společnosti Pikar Bohemia a.s. má vyrůst rozsáhlý bytový areál, který centrum obce výrazně ovlivní. Obec dnes nemá řádné plochy ve formě centrálního náměstí, multifunkčního místa pro setkávání občanů a další kulturní, občanské a obecní aktivity. Uhájení takového veřejného prostoru je z hlediska zájmů obce stěžejní. A zde je i vlastní poslání a též cíl územní studie - být krok napřed před developerskými záměry a hájit potřebný veřejný prostor a prostranství obce.
    Ullwerová


Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat my a to pro možnost vám odpovědět. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů.
grafika_pata.jpg