Obec obdržela ocenění za realizaci cyklostezky



Obec Vrané nad Vltavou obdržela od Nadace Partnerství čestné uznání ve 14. ročníku soutěže Cesty městy za příkladné propojení dopravní a rekreační funkce cyklistiky v rámci projektu "Z venkova do Prahy a z Prahy na venkov na kole i pěšky".

 


Komentáře

Přidat komentář
  • 18. 9. 2015 9:18
    Roman
    bezohlední silničáři

    Gratuluji! Nicméně 80% silničářů (arogantní egoističtí magoři) dál jezdí po silnici (kde se vejdou sotva 2 auta vedle sebe), aby "náhodou" neměli průměr 29 ze 30ti:-( .Pakliže neumí na kole za 60tis. přejet brod (dal bych to i na Libertě=Favoritu) NEMAJÍ co dělat ani na silnici ! Bohužel ani zastupitelstvo, ani Policie s tím NIC NEDĚLÁ !!! Stačily by cca 4 značky ZÁKAZ VJEZDU Cyklistům, bruslařům v místech, KDE JE cyklostezka. Děkuji, že v tom něco podniknete, než se něco stane...


  • 21. 9. 2015 11:23
    Michal Hlaváček
    Re: bezohlední silničáři

    Osobně si myslím, že bezohlední silničkáři (tedy magoři co valí 35-40 bez ohledu na provoz) jsou daleko větší problém na cyklostezce, než na silnici. Zrovna minulý čtvrtek odpoledne jsem zažil že jeden takový málem sundal maminku s kočárkem jen aby nemusel zpomalovat. Podobných cvoků je tam dost i na bruslích- ti sice většinou nejezdí tak rychle, ale zase nebrzdí... Prostě ta cyklostezka není zdaleka projektovaná na ten provoz, který na ní v reálu je. A až jednou bude dokončený ten kousek na Jarově, který chybí a který zatím filtruje velkou část bruslařů, bude to ještě horší. Podle mě je tedy menší zlo, když ti nejrychlejší jedou v provozu. Mimochodem, to že přes ten potok není lávka, mi rozum nebere.


  • 21. 9. 2015 14:17
    Roman
    Re: nesouhlas

    Dobrý den, zásadně s vámi nesouhlasím ! Jezdím tam každý den a opravdu mezi 6-8 ranní a pak 15-17h odpolední (kdy jezdí nejvic aut) je provoz na cyklostezce V MÍSTECH SKÁLY minimální, zato silničáři po silnici jezdí schválně, v hojném počtu.. Cyklostezka bývá plnější v létě (kdy je zase aut méně), odpoledne i kolem 18-20h (záleží na počasí) a o víkendech. Dnes ráno kolem 7h jsem potkal mezi skálou 2 silničáře a 1 cyklistu (na trekingu) a 1 pejskaře na cyklostezce - kde je tedy větší provoz??? Stezka je dle mě využívána tak z 10-30%...


  • 24. 9. 2015 14:29
    Michal Hlaváček
    Re: nesouhlas

    Inu, "zásadně nesouhlasím" s vykřičníkem je možná dost silné.... Já samozřejmě nemám přesné statistiky a orientuji se jen podle svých nahodilých pozorování stejně jako Vy, které mám jak ze strany cyklisty, tak ze strany řidiče. A na vltavské cyklostezce je prostě den co den (pokud není zrovna vysloveně deštivo) odpoledne narváno až po Jarov. Když jedu na kole do práce, trvá mi to cca 45 minut, když stejnou trasu zpět je to na 1,25 hodiny. To že na tom kousíčku od Jarova do Vraného jezdí méně lidí je sice pravda, mimo jiné kvůli tomu, že tam kus cyklostezky na Jarově chybí a kvůli tomu, že tam není pořádná lávka přes potok pod skalou. Takže pokud se někdo vyhne provozu na cyklostezce už na Zbraslavi, tak zpátky pod skalou najíždět nebude ne kvůli tomu, že by byl obzvláště bezohledný, ale kvůli tomu, že to tam není nijak zvlášť dobře značeno a že si kvůli kilometru na cyklostezce nesundá galusku... Prostě ta cyklostezka z Vraného na Zbraslav je na dvou místech nedodělaná, což se projevuje v tom, že je v některých pasážích a v některé době méně využívaná. Předesílám, že osobně jezdím na kole výhradně na cyklostezce, když jsem byl nucen jezdit po silnici na Zbraslav, narážel jsem spíše na bezohlednost řidičů, kdy jsem se bál o svůj život. Cvoků v autě, co míjejí cyklistu v rychlosti 100 km/ hod o 20 cm, předjíždějí ho i když jede auto v protisměru a pak ho div nevytlačí ze silnice je mezi námi motoristy také dost. A nezlobte se, Vaše výlevy, že cyklisté nemají co dělat na silnici na mě působí tak, že jste možná jedním z nich.


  • 24. 9. 2015 16:05
    Roman
    nesouhlas 2

    No zas nesouhlasím:-) Cyklisté dle mě nemají co dělat na silnici, kde VEDE souběžně cyklostezka. Chápu,že jste silničář, bojící se o svojí galusku na brodu. Nicméně jsme se CELOU dobu (/nebo alespoň já) bavil o cyklostezce v úseku Vrané-Zbraslav.Nechápu,proč do toho teď motáte část cyklostezky Zbraslav-Mánes, kterou jsem vůbec neřešil? Asi proto,že vám došly argumenty,protože opravdu jet na horizontu(který je navíc do zatáčky) 2 auta vedle sebe a potkat tam ještě u Zbraslavi cyklistu - budete rád, že vás o 20 cm vůbec někdo mine... P.S. Na kole mam najeto 70-80 tis. (převážně horské, XC,cross apod.) v autě cca 230 - 250 tis. km myslím, si, že je to o toleranci, zbytečně NEOMEZIT (což cyklisté dělají právě na tomto úseku) a NEOHROZIT (což dělají motoristé, protože cyklisté nevyužívají stezku, kde je).


  • 25. 9. 2015 10:22
    MIchal Hlaváček
    Re: nesouhlas 2

    Jen na okraj, nejsem silničkář a na cyklostezce od jejího otevření jezdím a na silnici jsem od té doby nepáchnul, mj. kvůli tomu, že se bojím. A kvůli silničkářům se už občas bojím i na cyklostezce. Na kole mám naježděno asi tak jako vy, v autě asi o trochu víc (jsem už starší ročník). Jinak Zbraslav- Mánes tam moc nemotám, Cyklostezka je odpoledne zaplněná i na úseku Zbraslav-Jarov (ta příhoda, co jsem zmiňoval na začátku se mi stala zrovna tam), pak tam kus chybí, pak může silničkář jet po cyklostezce cca 1 km, pak pokud nechce přes nesmyslný brod, tak musí zase na silnici. Vaše svaté rozhořčení nad tím, že tam jezdí mi tedy nepřipadne jako zcela oprávněné- na cca 60% cyklostezky relativně objektivně jet nemohou, u velké další části podle mě nemusí mít nutně ponětí, že nějaká cyklostezka podél silnice vede.


  • 24. 9. 2015 18:15
    Petr Janeček
    Cyklostezka

    V zákonu o provozu na pozemních komunikacích – viz ust. § 57 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb., se říká: „Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.“


  • 25. 9. 2015 10:04
    Michal Hlaváček
    Re: Cyklostezka

    OK, ale na cyklostezce Vrané-Zbraslav toto neplatí, právě kvůli chybějícím a nedodělaným úsekům a dost mizernému značení (pokud někdo jede ze Zbraslavi od mostu, to, že podél řeky vede cyklostezka se dozví pořádně až skoro ve Vraném). Mohu se Vás jako odpovídající autority zeptat na to, proč není přes potok u Jarova udělaná lávka? Podle mě velká řada problémů se soužitím cyklistů a řidičů vyplývá právě z takovýchto podivností, které ale nikdo nikde nevysvětlil.


Přidat komentář

grafika_pata.jpg