• Skála - zprávy z KÚ Středočeského kraje



Získala jsem informace z KÚ Středočeského kraje. Výběrová komise vybrala vítěznou firmu, která bude sanovat skalní masiv. Výběrová komise je pouze poradní orgán Rady kraje. Ta bude zasedat a v této věci rozhodovat v pondělí 13.5.2013 (dle ústního sdělení pracovníka KÚ, který měl na starosti výběrové řízení). Rada kraje tedy vybere vítěznou firmu a bude uchazeči doručeno rozhodnutí a přidělení zakázky, kde je termín na odvolání 15 dní. Květen je tedy pryč.

Teď pouze dovozuji další postup. Obec není  účastníkem řízení, veškeré informace si musíme tedy získávat zprostředkovaně.  Předpokládejme, že někdy v červnu podepíše kraj smlouvu o dílo a vítězná firma nastoupí. Mám pro vás ale velmi špatnou zprávu, která strhne lavinu oprávněné kritiky. Součástí nabídky byla i doba realizace díla, která se pohybovala v rozmezí 5-7 měsíců. Firma, která byla nejlevnější a kterou doporučí ke schválení Radě kraje, má dobu realizace 5,5 měsíce.

Přiznám se bez mučení, že tato zpráva mě srazila na kolena a musela jsem si dát pár dní odstup, než jsem dostala odvahu napsat tyto řádky. Z celé věci mě je velmi smutno a nechápavě kroutím hlavou. Kladu si stejné otázky jako vy, z mých úst padají stejná slova, mísí se ve mně vztek a smutek. Chci vás poprosit minimálně o rétorickou toleranci v této následné diskusi. Vím, že jste oprávněně naštvaní, že na objízdné trase trávíte každý den mnoho zbytečných minut navíc, že projedete měsíčně nemalou částku za pohonné hmoty.

Když někdo okolo mě na začátku řekl, že to bude zavřené do konce roku, myslela jsem, že to vidí moc černě. Omyl, já byla bláhový optimista.

Martina Filipová


Komentáře

Přidat komentář
  • 6. 5. 2013 23:01
    kamila
    objížďka

    ´´musela jsem si dát pár dní odstup, než jsem dostala odvahu napsat tyto řádky ´´ PŘIJDE VÁM TO NORMÁLNÍ?????? JSTE STAROSTKA A MĚLA BY JSTE SE STARAT O TO ABY VAŠI OBČANÉ DOSTÁVALI VČASNÉ A PRAVDIVÉ INFORMACE!!! KDYŽ UŽ JSTE ZA TO PLACENÁ. TOTO ZASE SRAZILO NA KOLENA MĚ!!!! A TO ŽE TO BUDE TRVAT TAKHLE DLOUHO SE ANI NEDIVÍM, KDYŽ JSME VY JAKO STAROSTKA V NEDÁVNÉM PŘÍSPĚVKU NAPSALA ŽE VY JAKO MARTINA FILIPOVÁ S TÍM NIC DĚLAT NEBUDETE, KDYŽ JSTE S HEJTMANEM, NEBO CO TO BYLO ZA ŠMOULU NAVŠTÍVILA SILNICI, A MĚLA JSTE Z TOHO HROZNÝ POCIT, ŽE SE TO MŮŽE KAŽDOU CHVÍLI SESUNOUT!! A JAKTO ŽE CYKLISTÉ TAM JEZDIT MŮŽOU PRO TY TO NENÍ NEBEZPEČNÉ?? OPRAVDU MI TO TADY PŘIJDE KAO KOCOURKOV!!!! TO ŽE JE SKÁLA V HAVARIINÍM STAVU VÍME MINIMÁLNĚ OD ROKU 2007, A TED SE KE KORYTU DOSTAL NĚKDO, KDO POTŘEBUJE NĚJAKÝMU SVÝMU KULICHOVY DOHODIT KŠEFT!! NEZLOBTE SE ALE TO JE MŮJ NÁZOR!!!!


  • 7. 5. 2013 8:47
    Josef Vítek
    Re: objížďka

    ani cyklisti tam nesmí, ale projet se to dá.
    Ono není nic překvapivého, když v zadání té opravy byla minimální doba opravy 5 měsíců.
    Takže když nebude komplikace, 15. listopadu se to otevře.
    A k té kritice obce - teď už to moc ovlivnit nejde, jestli to šlo ovlivnit, tak právě v době kdy se vypisovala soutěž na tu sanaci, tím, že by zadávací podmínky zkrátily dobu realizace třeba na tři měsíce.


  • 7. 5. 2013 14:27
    Lucie Knížetová
    Objížďka

    Je to opravdu smutné, že se s tím "nedá" nic dělat.
    Pokud se někomu zdá, že si občané "zvyknou" (pravděpodobně se na stránky po té době spíš nikdo nedívá a očekává, že uzavírka skončí dle původně plánovaného termínu - tj. září/2013). Prosím paní starostko - o přesnější informace - o jejich viditelné - uveřejnění na stránkách - příp. též na nástěnce a též o větší aktivitu nebo i účast obce v jednání s krajem, tzn., nějaké stanovení podmínek, pro termín realizace - pokud budeme jako obec mlčet, znamená to, že je nám asi vše jedno. Asi nepíšu jen za sebe, ale ta únavnost objížďky je tak otravná, že velmi často zvažujeme každou mimopracovní cestu, která by mohla být zbytečná, (tzn., např. za kulturou, výlety přes léto, návštěvy, nemluvě o cestách přes noc a pod., kdy nás sice netrápí náledí, ale naopak přebíhající srnky, nemožnost se nechat domů odvézt taxi sl.,-která po normální trase nebyla zase tak nedostupná a pod.), asi každý ví co mám na mysli, a každý očekává ukončení této objížďky v plánovaném termínu, 3/4 roku je skutečně dost, že by to mohlo být ještě déle, nebo další zimu - to už je asi opravdu moc - pak nám v prosinci, řeknou že to nestihli?, tak třeba další celý rok?


  • 7. 5. 2013 14:51
    Josef Koukal
    Dotaz

    Vážená paní starostko, chybí mi zde jedna podstatná informace a totiž: název firmy, která byla výběrovou komisí doporučena k realizaci zakázky, prosím o její zveřejnění, pokud možno i včetně nabídkové ceny. Jinak souhlasím s tím, že zprávy mají být předávány občanům bezprostředně a úplně. Také mne zarazilo výše uvedené vyjádření pana Vítka, že minimální doba realizace byla v zadávací dokumentaci stanovena na 5 měsíců, když v zápise z jednání ze zastupitelstva obce dne 20.2.2013 je uvedena předpokládaná doba trvání stavby v délce 3,5 měsíce - vysvětlete mi tento rozpor. Neberete to ve zlém, ale mne, více než Vaše pocity zajímá, jak bude obec dále účinně působit na zkrácení doby uzavírky a kdy bude komunikace skutečně zprovozněna. Jestliže jste tedy již ze svého "bláhového optimismu" vyléčena, očekával bych, že přehodnotíte svůj postoj a budete na kraj působit tak, aby uzavírka byla omezena na nejkratší možnou dobu v souladu s § 24, odst. (4), zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, bez ohledu na partikulární zájmy různých lobbistických skupin.


  • 7. 5. 2013 16:33
    Pavlína Šorfová
    ...

    A co ona slavná klauzule, že do půlky června musejí začít jinak přijdou o dotaci z EU? koukám, že ani populistická návštěva pana hejtmana nebyla k ničemu. Co kdyby se spojili starostové všech postižených obcí (i těch, které zatěžuje nyní doprava) a postupovali jednotně? Berte to prosím paní starostko jako oficiální návrh, přece jen více starostů má větší váhu. Děkuji, hezký den všem PŠ


  • 8. 5. 2013 20:43
    Erik Řihošek
    Jak z toho ven?

    Dobrý den,

    stále nerozumím tomu, proč jsou na uzavírce nutné panelové zátarasy. Přece pokud má Správa cest obavy z odpovědnosti za škodu, vyviní se z této odpovědnosti dostatečně upozorněním, že je cesta dočasně uzavřena z důvodu nebezpečí padající skály.

    Pokud má někdo odlišnou averzi k riziku, proč mu se mu brání? Nikomu přece nebráníme v tom, aby lezl na Mount Everest, létal na padáku.., ani v dalších podobných záležitostech, které jsou zcela jistě nebezpečnější.

    Platíme všichni vysoké daně a nikdo pro nás není schopen pracovat na rychlém zprovoznění zcela klíčové komunikace? Není to dobrý důvod k občanské neposlušnosti?

    Hezký večer

    Erik Řihošek




  • 8. 5. 2013 23:33
    Lucie Knížetová
    Re: Jak z toho ven?

    Když nepomůže obec, pak asi jedině bagr:)


  • 9. 5. 2013 0:50
    Josef Koukal
    Re: Jak z toho ven?

    Ano, tuto filozofickou otázku si často také pokládám... O důvodnosti uzavírky mne doposud nikdo nepřesvědčil a už ani nepřesvědčí. Bohužel žijeme v době, kdy peníze, moc a vlastní ješitnost jsou nade vše. Zátarasy oporu v zákoně nemají a vyjadřují pohrdání k vlastnímu názoru a svobodnému rozhodnutí dospělého a svéprávného jedince o tom, jaké riziko je ochoten podstoupit. Arogance moci si takto vynucuje dodržování účelových rozhodnutí tam, kde schází logické argumenty. Pod dojmem údajně připravované petice obyvatel Jarova k trvalému uzavření předmětné komunikace se nabízí otázka, zda celá tato akce nemá také jiné pozadí.


  • 9. 5. 2013 1:09
    Lucie Knížetová
    Re: Jak z toho ven?

    Tady měl být už dávno most, i ta lávka pro pěší, by řešila mnoho.


  • 13. 5. 2013 11:47
    Josef Vítek
    Re: Jak z toho ven?

    svobodné rozhodnutí porušovat zákony? Ano, zátarasy pryč a postavit stálou policejní hlídku a vybírat od těch, kdo zákony poruší. Svobodné rozhodnutí, zda se někomu vyplatí kvůli 15 minutám platit a přicházet o body.


  • 10. 5. 2013 11:17
    Honza
    Re: Jak z toho ven?

    Eriku moc pěkný názor. Když se zamyslím nad pravděpodobností bouračky díky nezkušeným řidičům či zvěři ve zvolském kopci.Tak je jasné žě je mnohem menší riziko nehody je tou naší "brutálně nebezpečnou cestou" podél vody. .A to ješte nezohledňuji Břežanské údolí. Na kolik aut tu spadl kamen? Kolik bylo nabořených aut ve zvolském kopci? Dokonce jsem tam už viděl 3 auta v sobě. Pokud se na celou situaci podíváme v zimně .............


  • 10. 5. 2013 11:17
    Honza
    Re: Jak z toho ven?

    Eriku moc pěkný názor. Když se zamyslím nad pravděpodobností bouračky díky nezkušeným řidičům či zvěři ve zvolském kopci.Tak je jasné žě je mnohem menší riziko nehody je tou naší "brutálně nebezpečnou cestou" podél vody. .A to ješte nezohledňuji Břežanské údolí. Na kolik aut tu spadl kamen? Kolik bylo nabořených aut ve zvolském kopci? Dokonce jsem tam už viděl 3 auta v sobě. Pokud se na celou situaci podíváme v zimně .............


  • 13. 5. 2013 11:49
    Josef Vítek
    Re: Jak z toho ven?

    klíčová komunikace to je pouze pro nás, opravdu tato cesta klíčová není. Je fakt, že kdyby to nastalo na druhém břehu, havarijní oprava by trvala 14 dní a už by se jezdilo.


  • 10. 5. 2013 1:52
    Spoluobčan z Jarova
    komu silnice jenom prospěje a koho ohrožuje?

    Souhlas, měl už být dávno postaven most, i ta lávka pro pěší. Spokojeni by byli všichni, obyvatelé Jarova i Vraného a spádových obcí. Ve finále vyjde levněji než neustálé opravy této silně vytížené silnice a jejího okolí....
    Jak se otevře a zprovozní tolik rozporuplná silnice, opět zažijí obyvatelé Jarova jen aroganci a bezohlednost, naprostou ignoraci pravidel a zákonů některými našimi spoluobčany - Demokracie po "česku".. Ti si jen zrychleně projíždí za svým byznysem a zábavou... bez ohledu na to, že na Jarově také bydlí lidé s malými dětmi. Právem se obávají o svůj život a zdraví. Nás v "rekreační zastavěné části" tato silnice vedena po soukromých pozemcích poškozuje stejně jako nyní Vás. Bohužel jsem byl svědkem několika dopravních nehod i havárií - viník je rychlost, alkohol, pervitin, nevl.ŘP, naschvály...
    Pokud existuje petice, nedivím se. Chyba je v nás všech, naučit se k sobě ohleduplně chovat.


  • 11. 5. 2013 19:12
    Daniela
    Cyklostezka?

    V poslední době se mi zdá, že ze z uzavřené silnice vznikla cyklostezka. Denně zde projede min. 50 a více cyklistů, o chodcích a maminkách s kočárky na uzavřené silnici ani nemluvím.
    Je to vážně k naštvání, když já jako řidič automobilu musím denně absolvovat tolik km a všichni ostatní účastníci používají uzavřenou trasu z vesela dál a nikomu to nevadí. Jak může platit ZÁKAZ vjezdu jen pro někoho??? Dáte mi určitě za pravdu, že karoserie automobilu je pro člověka větší ochranou než jen přilba cyklisty a přesto se zákaz týká jen aut!!!
    Pro řidiče automobilů a chodce by bylo dobré řešení zřídit most u Elektrárny!


  • 13. 5. 2013 11:53
    Josef Vítek
    Re: Cyklostezka?

    zákaz vjezdu platí pro všechny, i pro chodce a cyklisty.Tomu žádný zátaras nezabrání.
    Můžete jet taky na kole nebo vlakem, nikdo vás nenutí jezdit autem.


  • 11. 5. 2013 19:17
    Daniela
    K zamyšlení

    Zajímalo by mě ještě, zda by si mohl kraj dovolit na takovou dobu uzavřít silnici na druhém břehu?


  • 12. 5. 2013 9:31
    Spoluobčan z Vraného
    Spoluobčan z Jarova

    Proč si tak "ohleduplní" a soudržní spoluobčané z Jarova nevybudují pěšinu podél silnice nebo řeky a sníží tak riziko střetu s bezohlednými vranskými feťáky, alkoholiky a aroganími kapitalistickými vykořisťovateli, co podle Vás "zrychleně dojíždí za byznysem a zábavou"? Možná Vás překvapí, že i ve Vraném žijí lidé, co musí dojíždět za prací, vozit děti do škol a školek, k lékaři apod.


  • 16. 5. 2013 8:34
    Zdeněk
    dopravní značka

    Dobrý den,

    Tam, kde hrozí padající kamení např. ze skal se, používá výstražná dopravní značka A18 „Padající kamení“. Proč tato značka nejde použít i v našem případě??? Máme snad podél naší silnice jinou skálu, než je tomu jinde?

    Předem děkuji za seriozní vysvětlení
    Zdeněk


  • 16. 5. 2013 12:05
    Jiřík
    Spoluobčan z Jarova pro spoluobčan Vrané

    Poradil bych NĚKTERÝM jedincům, kteří si silnici pletou se závodní dráhou ať se přestěhujou k velodromu do Mostu, tam se mohou opájet své JÁÁ za řevu motorů a svých řidičských schopností za volantem a nikoho tím nebudou ohrožovat...
    Bohužel těch nehod, haváriíí od "feťáků, alkoholiků a arogantních rádobypodnikatelů" bylo na Jarově dost a tak nechápu proč bychom si to měli nechat líbit...
    třeba přihlouplý názor, že si máme postavit pěšinu???, i tu žijí lidé s malými dětmi a jezdí i do Vraného do školy, a můžou jet tak, aby neohrožovali druhé. TO JE PROBLÉM! Jsou obce a silnice v jiných částech ČR, kde lidé najezdí kvůli přírodním překážkám více km a situaci chápou. Já osobně jsem pro most a trvalé uzavření silnice.


  • 4. 7. 2013 10:17
    Franta z Vraného
    Spoluobčan z Jarova

    Trvalé uzavření silnice?? Ty jsi opravdu DEBIL!!! Na to nejde jinak reagovat...


  • 12. 7. 2013 11:23
    Jelínek Karel
    Doprava přec Ohrobec

    Vážení spoluobčané.
    S Vážností si čtu Vaše články a názory. Bohužel jak zmiňujete, tato situace se netýká pouze obyvatel Vraného a Jarova, ale i obcí a občanů, přes které vede objízdná trasa. Bydlím v Ohrobci u hlavní silnice a to co se tam děje v dopravě je opravdu tragické... přejít silnici je někdy opravdu náročné, zajet vozidlem do vlastních vrat je častováno troubením a nadávkami. Neohleduplnost většiny řidičů je opravdu zarážející. nemluvě o "dodržování" max. povolené rychlosti, předjíždění apod. Ve večerních hodinách je hlavní tah obcí Ohrobec jak na závodí dráze. Asi chtějí dohnat stracený čas na objízdné trase. Chápu, že sanace skalního masivu bude náročná, jak časově, tak finančně. Apeluji na svědomí každého, kdo a jak se chová na silnici. Bohužel to je další stránka věci a nejenom, čas a projeté km navíc by Vás měli tížit. Z mého pohledu se většina řidičů na objízdné trace chová otřesně....... Tato situace se zklidní vždy na onu 1hodinu denně kdy přijede do obce MP. Děkuji všem za pochopení.
    Karel Jelínek.




grafika_pata.jpg