• Zápis z jednání ke skalnímu masivu nad silnicí III/1043



Zápis z jednání ke skalnímu masivu nad silnicí III/1043 v úseku Zbraslav - Vrané nad Vltavou "Zvolská homole" konaná dne 31.1.2013 v budově Krajského úřadu Středočeského kraje naleznete ZDE!


Komentáře

Přidat komentář
  • 22. 2. 2013 18:08
    Pavlína Šorfová
    co to je?

    Přátelé, tak tento zápis vlastně vůbec nic neobsahuje - je zde co, není zde PROČ a JAK se k tomu došlo. Máte prosím někdo telefon na pana Růžičku? Ráda bych ho požádala osobně o stále chybějící posudek.


  • 22. 2. 2013 21:24
    Josef Koukal
    Analýza rizik

    Takže komunikace byla nakonec uzavřena vzhledem k "nebezpečnosti pohybu" účastníků silničního provozu. Je s podivem, že "nezávislý soudní znalec" hovoří o nestabilitě celého skalního masívu, Ing. Štábl na zasedání zase o rizikových oblastech zvětralé horniny a v zadání veřejné zakázky jde o vypadávání kamenů, tak jak to tedy je... Předpokládám, že odborník dokáže odlišit pojem nestabilita skalního masívu od pojmu zvětralá hornina. Věřím, že se zde v dohledné době objeví také slíbená analýza rizik zpracovaná podle ČSN ISO 31000 a opatřená kulatým razítkem Ing. Růžičky.


  • 23. 2. 2013 7:26
    Ipenburg
    John

    Hello,
    I am very doubtful about the concerns for the people of Vrane, the road is closed without hesitation due to safety issues. However, the moment it snows, no efforts are made to clear the roads. I am willing to discuss with many so called" experts" that driving on a snow and ice covered road, is many times mores dangerous that a rock hitting my car. Plus, no efforts are made to clear the by-pass route of snow. Probably, because this also fall outside of the responsibility of Vrane. If you are unwilling to expedite the fixing of the road, can you please at least show some real effort in clearing the roads, so we have actual proof you are concerned about your citizens safety? So far, CD doesnt seem to worried about rocks taking out their trains... Thank you.


  • 23. 2. 2013 9:36
    Pavlína Šorfová
    Re: John

    Hallo John, in case you need more information in English my email is psorfova@gmail.com, I will gladly translate for you all we gathered so far, together with people from the community. All the best, PŠ


  • 24. 2. 2013 22:28
    Tyrone
    Re: John

    I couldn't agree more John, just this Saturday I lost the front end in the snow and damaged my steering rack, tyre and wheel. If the road must be closed, the least that could be done is to ensure a safe alternative.


  • 25. 2. 2013 13:58
    John
    Re: John

    Hi Tyrone, I am very sorry to hear that, but happy to hear it was material damage only, it could have been much worse. In the Netherlands, I would be able to hold the council responsible and claim damages. I wonder if you can do the same here? What always amazes me, is that once you come to Prague city limits, the roads are clear..


  • 23. 2. 2013 10:16
    Olga Marholdova
    skalní masiv Homole

    Dobrý den,
    dle zápisu vidím ,že na kraji stále pracují lidé pro které jsme my dole a oni jsou Ti nahoře a těm dole se může cokoliv namluvit i nic neříkající slova ikdyž jsou na celou stránku.Je to jen ztráta času našich zástupců, protože konstatování této situace si každý může přečíst sám,ale řešit celou záležitost urgentně není v dnešní době asi moderní.Vždyď se celá záležitost již řeší několik let.V roce 2006 byla zadána sanace skalního masivu,v roce 2009 byla přepracována na základě požadavků EIA/vliv na živ. prostředí/ Zde je patrné ,že se stále jenom přemýšlý a skutek je velice mizivý.Sice se skála před několika lety upravovala ,ale to bylo pouze, aby se vlk nažral a koza zůstala celá jak se lidově říká.
    Z přístupu nadřízených slložek je vidět ,že v naší obci nebydllí žádný zástupce z KÚ a neumí si předtavit co uzavření znamená pro občany ,pro podnikatele ,pro zásobovací společnosti,Jaké to způsobuje zvýšené náklady a ztráty pro všechy zúčastněné strany.
    Úřední šiml se zkrátka neprorazí, když nepatříme k vyvoleným a kde je potom slibovaná pružnost,my dole se snažíme ,ale ti nahoře si vedou stále svou .To platilo za komunistů a v současné době to platí dvojnásob.Není na čase se zamyslet?
    Marholdova Olga


  • 23. 2. 2013 10:30
    Lucie Knížetová
    údržba objízdné trasy

    Bohužel to vypadá, že ovce si zvykají, čekala jsem nějaké vyjádření ze Zasedání ZO, z 20.2., především jsem myslela, že alespoň rozumné vyústění celé této nešťastné uzavírky, by bylo - že by občané měli alespoň jistotu v podobě "skutečně" udržované objízdné trasy.


  • 23. 2. 2013 10:55
    Lucie Knížetová
    údržba ještě jednou

    Ještě mi to stejně nedá, zajímalo by mně, zda se opravdu někdo ze ZO, zamyslel na tím, jaká bude dostupnost ZS, (zatím se mi nepodařilo tu objížďku zvládnout pod 15 min., a to ještě hodně záleží jak silný je provoz, koho máte před sebou apod.,a na stavu vozovky), ve větší části objížďky nelze pomalu předjíždět, jak to ta sanitka asi udělá aby tady byla do 15 min. z místa výjezdu (Krč, Motol), za předpokladu, že napadne o víkendu sníh, který nikdo z povolaných neřeší? řešil to někdo ze ZO alespoň na zasedání 20.2. - zamyslí se nad tím někdo, než se něco někomu opravdu zbytečně stane? Nešlo by požadovat na kraji prostřednictvím ZO - skutečně kvalitní "denní"údržbu této objížďky (týden má 7 dní), nebo to máme na kraji požadovat my - každý samostatně? Já jsem to osobně na kraji řešila, bohužel bez odpovědi.


  • 23. 2. 2013 11:53
    M.V.
    zápis ze zasedání obce 20.2.

    Dobrý den,
    bude, prosim, k dispozici zápis ze zasedání obce 20.2.? Žel mám malé děti a nemohla jsem se zůčastnit. Ráda bych nahlédla a dozvěděla se, jestli se stanovili nějaké "úkoly".
    Děkuji, Vitásková


  • 25. 2. 2013 10:44
    Milan
    blábol

    Co to je za blábol? To je vrchol cynismu! S takovým zápisem se Obec spokojí? Kde je písemné rozhodnutí o měření a o uzavírce? Co když si to "zařídil" někdo z Jarova?
    Ano, Středočes. kraj dlouhodobě... - to je jediná pravda. Ať pracujou krátkodobě, přestanou žvanit, sepisovat nicneříkající zápisy a začnou dělat! Táhne se to od roku 2006! To je málo času? Ale samo od sebe nic nepřijde, státní úředníci si zvykli, že tam nejsou kvůli lidem, ale kvůli teplému místečku. K tomu je musí někdo nutit, stále na ně tlačit, odvolávat se k nadřízenému orgánu, stěžovat si, že to někdo nechal dojít do těchto konců, prostě nemlčet. Po dobrém se v tomhle státě ničeho nedosáhne. Třeba s pomocí právníka i sepsat petici, kterou budou podepisovat občané na Obecním úřadu...
    Znovu se ptám: kdo konkrétně zanedbal svou práci a tenhle stav zavinil? Ten ať ho teď urychleně napraví. Nebo žádat jeho odvolání! Státní úředníky platí občané!


  • 25. 2. 2013 20:28
    Daniela
    Re: blábol

    Dobrý den,
    jsem pro sepsání petice, aneb "v jednotě je síla".
    Upřímně nevěřím, že by to za nás občany vyřešil někdo jiný :-(
    Proč by to nemohlo vyjít u nás, když na druhém břehu Vltavy to vyšlo?
    PS: Ještě to není ani měsíc uzavřené, krom všeho uvedeného zde, co uzavírka způsobuje, můžu jen dodat že je to značně vyčerpávající!!! Denně tím ztrácím skoro hodinu svého času.


  • 25. 2. 2013 23:07
    Lucie Knížetová
    Re: blábol

    Také souhlasím - měli bychom se domluvit na sepsání petice, a myslím, že to neobtěžuje jen nás, ale díky zvýšené průjezdnosti i ty ostatní obce, kterými musíme všichni denně projet, to by bylo více podpisů, (na obecních stránkách mají (Břežany, Zvole, Ohrobec i Zbraslav) též info k uzavírce, tak třeba i tam lze vyzvat zájemce o podpis.


  • 27. 2. 2013 10:16
    Josef Vítek
    Re: blábol

    Ano, sepišme petice proti skále, aby nepadala.Jel jsem objížďkou v sobotu, jelo se špatně, ale za 15 minut jsme byli v Břežanech.Je to samozřejmě o něco delší, ale žádná tragedie. A zoufalé nářky nad sanitkou a pod. - sanitka do Vraného jezdí ze Zbraslavi, takže nebojte, že nedojede do 20 minut.


  • 27. 2. 2013 13:35
    Milan Macho
    Re: blábol

    Takže je to vlastně výhra, nemýlím-li se. Aspoň si vyzkoušíme podmínky závodu "Sto zatáček Gustava Havla". Jinak držme zobák a krok! Líbí?


  • 5. 3. 2013 1:34
    Hlidková
    Re: blábol

    Jel jste v sobotu jak píšete,zkuste ve všední den ráno,odpoledne a v noci .Pokavad vím ,sanitky ze Zbraslavi nejezdí-jede Motol,Krč-rych,zs


  • 12. 3. 2013 22:08
    Dita
    Re: blábol

    Změřila jsem si to - když je sucho a prázdná silnice (což se stane vyjímečně), dojezd z kraje Vraného na Zbraslavský most byl přesně 17minut, ale musím na to šlápnout. Když ale napadl sníh, jela jsem ten "okruh" i 45minut a to jsem zkušená řidička a nemám trabanta:-) Taky jsem už "stála" v koloně, když se stala nehoda na objížďce nebo byla špatná sjízdnost a tato cesta trvala přes hodinu. V noci, když je mlha a viditelnost na pár metrů, tak kolem půlhodinky. Nechci si ani domyslet, co by se stalo, kdyby musela záchranka jet do Vraného v době, kdy by momentálně na jediné "časově schůdné" příjedové cestě byla nehoda či špatná sjízdnost vozovky. Ono se dobře diskutuje těm, kterých se to přímo netýká.


  • 3. 3. 2013 21:38
    Jiřík
    Re: blábol

    No blábol určitě není to, že silnice mezi Jarovem a Vraným je postavena pololegálně, bez řádných povolení a není zkolaudovaná, takže se užívá v rozporu s právními předpisy.
    Nejprve prašná cesta, panelka a poté asfaltka v době kdy fungovaly papírny, aby se plnil plán pětiletky..., bez ohledu na to, že zásadním měřitelným způsobem zasahuje do práv k nemovitostem a pozemkům oprávněných majitelů, přes které tato diskutovaná silnice vede. Takže kdyby fungovala v ČR důsledně vymahatelnost práva, tak by tato komunikace byla okamžitě uzavřena. Jelikož se nebere žádný ohled na dotčené majitele pozemků, a zároveń se řidiči chovají jako retard---ovaná ho...a a obtěžují hlukem, prachem, ohrožují bezpečnost zdraví i majetek všech rychlou jízdou slušné obyvatele jak Vraného tak Jarova.
    Jsou bohužel místa, kdy si příroda prosadí svou vůli bez ohledu na přání několika nadspoluobčanů. Takže vtipné sepsání petice proti padání skály je trefné. Jízda vlakem, či objížďka zásadním způsobem nesníží kvalitu života.


  • 5. 3. 2013 1:20
    Petr
    Re: blábol

    Pane ,nedá mne nereagovat na Váš komentář silnice je mezi Vraným a Jarovem od pradávna a chatová oblast je v zátopové zoně, jinak Váš kom.uráží a podle toho co píšete jste retard vy nemluvím o různých betonech daných na krajnici což je nebezpečné,opilcích v noč.hodinách vracející se do chat atd.Tady se řeší dostupnost několik tísíců lidí,záchr.služby,hasičů atd.a vy řešíte pár chat.Tak si budete na hluk a prach muset zvyknout jako všude jinde.Kdyby se uzavřela silnice před Jarovem ,tak nevím jestli ,by se Vam chtělo jezdit objíždkou.


  • 12. 3. 2013 0:42
    Jiřík
    Re: blábol

    Milý Petře, sobecký retard jste zřejmě vy.
    Já jezdím podle zákona jak mám a nikoho neobtěžuji a neohrožuji svou agresivní jízdou. Možná právě Vy jezdíte jak nemáte, což Vás nyní štve. Odezvy obyvatel obcí Ohrobec, Zvole, Březová mne o tom ubezpečují. Pro agresory za volantem nemám jiné pojmenování, než jako duševně zaostalé primitivní jedince, kteří si za volantem léčí mindráky agresivitou.
    Udělám vše pro to, aby slušní lidé jak na Jarově tak ve Vraném netrpěli arogancí a nebyli podobnými individui ohrožováni. Na Jarově je rekreační zóna i trvale bydlící většinou slušní lidé. U Vás je zřejmě vzor ctnosti a prohibice a opilci neexistujou. "Elitní" řidiči mě známí zřejmě spadli z nebe. Pár zfetovaných, podnapilých i s kradenými vozidly jsem bohužel osobně poznal a byl svědkem zadržení ŘP. Bydlí u Vás.
    Bohužel nejsem sobec a řeším problém i "několika chat" v kterých žijí rodiny s dětmi. Jsou to LIDÉ. Na bezohlednost si já nikdy nezvyknu.


  • 12. 3. 2013 21:51
    Dita
    Re: blábol

    Urážet druhé není řešení! Napadá mě, že kdyby cesta nebyla v současné době legální, tak by asi nebyla po povodních opravena z fondů EU? Mimochodem zajímal jste se u ostatních, jak nesou na Jarově uzavírku např. místní podnikatelé (večerka, ovoce a zelenina...)? Vím, moc jich není, ale ti teď asi přijdou o obživu, protože hlavní zisk jim přinášeli Vámi nenávidění Vraňáci a ostatní projíždějící do kempu ve Skochovicích. Uvědomujete si také, jaký dopad ta objížďka má např. na zaměstnané ženy, které mají pracovní dobu přesně tak, aby zvládali vyzvednout své dítě ze družiny nebo MŠ včas? Ty ženy si budou teď muset snížit úvazek a když jim to zaměstnavatel nedovolí, tak odejít ze zaměstnání...a to se jim podle Vás opravdu nesníží kvalita života? Styďe se! Vůbec bych se nedivila, kdyby Vraňáci po znovuotevření cesty dalších půl roku troubili při průjezdu Jarovem, na protest proti takovým, jako jste Vy.


  • 15. 3. 2013 21:32
    Jiřík
    Re: blábol

    Přesné, jak se někteří z nás dokážou arogantně! chovat, místo aby se jen jezdilo ohleduplně, čímž by problém nevznikl.
    To je hlavní a pro někoho těžký problém.
    Jen se hledá důvod jak škodit, mstít /toubit, a pod. hlavně že jedu JÁÁÁÁ!!!/.

    Chtít aby se ostatní chovali slušně, to je v civilizované společnosti normální, chovat se k sobě vzájemně slušně a respektovat i práva druhých. Protože Tato silnice zásadním způsobem zasahuje do kvality života zdejších obyvatel, Vy jen profrčíte..
    A já udělám vše pro to, aby se tak někteří jedinci z nás nechovali. Už to mne posiluje. Kdo nezažil nechápe.
    I já mám rodinu u Vás a najíždím ještě více km objížďkou než vy. A můžu jet slušně.

    Že se nestydíte vy? Kdybych se choval takto já a jezdil v ve vilových a obytných zónách jinde v obci do 90 km/h a troubil hmmm, připadal bych si jak Werichův citát: "Kde blb tam nebezpečno!".


  • 25. 2. 2013 11:05
    Vašek
    Něco nového ?

    Mám na mysli odpovědi na některé otázky a úkoly, které padly na veřejném jednání ZO.
    Formulaci otázek a úkolů si přesně nepamatuji a zápis z tohoto jednání stále NENÍ ZVEŘEJNĚN .


  • 26. 2. 2013 19:10
    Žemličková
    zápis z 20.2.

    Dobrý večer, ze zdravotních důvodů jsem se nemohla zúčastnit jednání 20.2.2013. Stále čekám na zápis z tohoto jednání, prosím, aby bylo zveřejněno co nejdříve. Myslím, že týden je dostatečně dlouhá doba na přepsání. Děkuji.


  • 5. 3. 2013 1:25
    Hlidková
    blábol

    Dobrý den,souhlasím se sepsání petice.


grafika_pata.jpg