• Informace o uzavírce silnice III



Datum konání:
6.2.2013

Pokusím se odpovědět bodově na různé dotazy a sdělit Vám, co jsem dnes zjistila.

 -          Původně jsem se domnívala, že rizikem je nějaký konkrétní kus skály, který je možné odstranit a tím by riziko bylo odstraněno. Ing. Štábl ze SG – Geoprojektu, spol. s.r.o. mě vysvětlil, že rizikovým je úsek cca 200 m dlouhý a že v tomto úseku to může spadnout kdekoli.

-          Na dotaz, zda by byl možný poloprovoz v jednom jízdním pruhu mě odpověděl, že toto není možné, protože riziko je tak velké, že by utržený kus skály zasáhl oba jízdní pruhy. Toto potvrdil i soudní znalec Jan Růžička z Arcadis GT.

-          Nelze tedy uvažovat o tom, zda dotaci ano, či ne, musíme uvažovat o tom, že provoz bude povolen teprve tehdy, až bude skalní masiv zajištěn. Ani geolog, ani statik nedá žádný souhlas s provozem, poloprovozem. V tu chvíli úvahy o tom, zda dotaci ano či ne jsou bezpředmětné, protože bez sanace to bude zavřené trvale.

-          Nápad se vstupem na vlastní nebezpečí není možný, protože toto není legislativně množné. Pokud provozovatel na komunikaci není schopen zajistit bezpečnost, musí ji zavřít.

-          Svah není ani možné zajistit sítěmi, protože ty by váhu utržené skály neunesly.

(Zdroj informací Ing. Štábl)

 

-          Na zastupitelstvo obce dne 20.2.2013 jsem Ing. Štábla pozvala. Zodpoví vám veškeré další technické dotazy.

-          Pomoc s otevřením nájezdu na Pražský okruh jsme kraj požádali. Bude následovat i naše písemná žádost.

-          Na zastupitelstvo přijde i zástupce ČD, budete moci prezentovat případně své požadavky.

-          V pondělí 11.2.2013 Bude zahájen zkušební provoz na přívoze. Provozní dobu prodloužíme o jednu hodinu a vyzkoušíme, zda je o tuto službu zájem. Zítra v aktualitách upřesníme, na který poslední autobus bude převozník čekat.

-          Zkoušíme i variantu průjezdnosti podél řeky, ale tady jsme teprve na úplném začátku, je tady mnoho ale!!! Budeme se snažit najít cestu jak to udělat. Zítra přijede Ing. Štábl do Vraného a příští týden statik p. Růžička. Zásadní je stanovisko těchto dvou pánů. Povodí Vltavy zatím předběžně s touto možností souhlasí. Ale říkám, je tam mnoho ALE, tak nebudu předbíhat. Dejte mě čas, zkusíme to, minimálně pak budeme mít čisté svědomí, že jsme se na to nevykašlali.

-          Omlouvám se, ale o mostu nebudu diskutovat. Jeho stavba není rozhodně horizont měsíců, ale spíše let. To neřeší momentální problém.

-          Na téma dotace z mé strany již více informací v tuto chvíli nedostanete. Nejsme žadatelem dotace, majitelem komunikace, ani majitelem pozemku na Homoli. Své dotazy směřujte případně k žadateli, tedy ke kraji.

 

Děkuji všem za snahu pomoci svými nápady. Děkuji předem i za slušnost v rámci této diskuse. Všichni jsme z Vraného a máme právu na slušné a důstojné jednání, za což většině diskutujících děkuji. Zároveň se omlouvám, pokud jsem neodpověděla na všechny dotazy. Již tři dny nedělám nic jiného a ostatní práce mě bohužel stojí a z toho mám špatné svědomí.

 

Přeji všem pevné nervy a víru, že se snad podaří zázrak „nějak“ vydupat průjezd podél řeky. Zatím se to jeví docela pozitivně, ale…..


Komentáře

Přidat komentář
  • 6. 2. 2013 19:47
    E.Hána
    Možné dočasné řešení

    Co takhle použít toto řešení:

    http://usti.idnes.cz/padajici-skalu-ve-hrensku-ohlidaji-cidla-ridice-ihned-zastavi-ptp-/usti-zpravy.aspx?c=A100906_1445529_usti-zpravy_oks


  • 6. 2. 2013 20:28
    Jan Chmelík
    most naposledy (zatím)

    Dobrý den, děkuji za informace a přeji hodně zdaru při dojednávání přechodného řešení. Most neberu jako řešení momentálního problému a omlouvám se, pokud to tak vyznělo a věřím v co nejrychlejší znovu zprovoznění jarovské silnice. Nicméně sebezajištěnější skála neřeší problém i tak nevyhovujících parametrů - od šířky po značení, pohyb chodců a dalších - této silnice a její dlouhodobé přetěžování které nadále téměř jistě poroste. Proto věřím, že se někdo začne zabývat i dlouhodobým a definitivním řešením bezpečné a komfortní dopravní obslužnosti obce, potažmo i navazujících oblastí Zvole a Ohrobce, v 21. století kterým nemůže být jiná varianta než most přes Vltavu. Děkuji a ještě jednou mnoho úspěchu při řešení stávající situace.


  • 6. 2. 2013 21:05
    Hana
    Dotaz

    Dobry vecer, ja mam mozna hloupou otazku a mozna uz padla, jenom jsem ji nenasla.
    Zajimalo by me, jak je mozne, ze pro vlak, ktery pod tou skalou projizdi take a mnohem blize, je v poradku projet, ale pro auta ne.
    Vlaky, ktere jsou mnohem tezsi atd, mohou projizdet a zpusobovat otresy, ale pro auto je nebezpecne tam projet?
    Mozna by mi na tohle stacila odpoved, ktera cast konrektne je tak nebezpecna?
    DEkuji a hezky vecer vsem.


  • 7. 2. 2013 6:39
    Martina Filipová
    Re: Dotaz

    Na tuto otázku se zeptám dnes Ing. Štábla a Vy se případně můžete ptát na ZO 20.2. Já v tuto chvíli odpověď neznám. Zároveň se zeptám na čidla ohlašující případný posun skály.


  • 7. 2. 2013 8:52
    josef
    Re: Dotaz

    Nejsem geolog a statik, ale vysvětlení bude asi prosté. V problémovém místě v délce cca 100-200 metrů jede vlak v tunelu. Tunel byl zajištěn cca před 3 roky. Nestabilní je díky počasí povrch skály. Břidlice je nesourodá, do mezer zatéká voda a jejím vymrznutím se povrchová vrstva roztrhá. Vnitřek skály je stabilní, takže vlak může jezdit. Mimo toto inkriminované území je svah pravděpodobně relativně stabilní a tak vlak může jezdit.


  • 7. 2. 2013 9:10
    Stejskalová
    silnice

    Uvažovalo se o finančním příspěvku na sanaci skály nebo na stavbu náhradní cesty od firmy, která těží ve Zbraslavském lomu? Odstřely jsou v pracovní dny denně ve 13,20 a jsou naproti osady Jarov. Když otřesy cítím ve Skochovické, protože se dům otřese, je jasné, že na devastaci skalního masivu působí taky na naší straně a nejen na Strakonické. Těžba pokračuje rychlým tempem stále blíže.


  • 7. 2. 2013 21:25
    P. Šorfová
    objízdná trasa po sté :)

    Děkujeme paní starostko za záplavu informací. Jen mi prosím opět dovolte zmínit objížďku. Nevím, co znamená přeřazení silnice do druhé kategorie ze třetí, vím jen, že se tamtudy jezdit za sněhu či náledí nedá a prostě nedá. Jela jsem do práce v 6 ráno... zmrzlé, jela jsem v půl 7 druhý den, neprotaženo a kluzko, jela jsem tedy v 7... no comment. Toto je třeba řešit velmi rychle, je třeba aby si na kraji uvědomili, i toto nebezpečí. Ráno je to opravdu o strach a to má zase sněžit. Vážně si myslíte, že se kraj o naše životy zajímá? Podle mě je to prašť jako uhoď... nevím jak Vy ale já se v údolí zabít nechci, je to mnohem větší riziko než ta skála.


  • 8. 2. 2013 17:33
    Josef Vítek
    Re: objízdná trasa po sté :)

    no nevím, myslím, že to trochu přeháníte - samozřejmě, že ta skála je větší riziko, než jednou nebo dvakrát do měsíce namrzlá cesta do Zvole. A jsou samozřejmě také lidé, kteří tudy jezdí denně. Takže je to spíše o přizpůsobení se stavu vozovky, jak je v zákoně.


  • 8. 2. 2013 18:26
    P. Šorfová
    Re: objízdná trasa po sté :)

    Pane Vítku, jezdím jak šnek, nejsem pako za které mě asi máte. Ale když to klouže a je tma, je to k ničemu. A nepřeháním, je to občas silnice na zabití, znám to tu jako svoje boty.


  • 7. 2. 2013 23:40
    Janicadis
    Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Dle mého názoru se na to díváme špatně. Snažíme se vymyslet řešení, které by měl realizovat kraj. Protože krajští úředníci k tomu přistoupili, jak je zde zvykem." Je to rozbité, zavřeme to a časem se uvidí. Ovce si třeba zvyknou. A třeba na to někdo dá peníze."
    Je důležité si uvědomit, že s každou funkcí jde i odpovědnost a povinnosti a proto nevzít za vlastní jejich pohled. Tedy že je to složité a časy jsou zlé a oni by nám moc rádi pomohli, ale nejde to, tak musíme počkat. Takovéto případy jsou jejich práce, k čemu je tam jinak platíme.
    Proto se domnívám se, že je povinnost kraje neprodleně začít sanaci skály směřující ke zprovoznění cesty pod Homolí. V tomto případě se nejednalo o náhlou živelnou katastrofu, ale dlouhodobý problém, v řešení kterého kraj evidentně selhal.

    Pokud totiž čeká na to až se sejdou peníze, tak tím přenáší náklady na obyvatele, kteří mu dotují jeho vyčkávání ve svých navíc projetých kilometrech. To je pochopitelně pro úředníky nejednoduší, a jako vždy jdou cestou nejmenšího odporu.

    Pokud je někdo z diskutujících právně vzdělán, mohl by posoudit úspěšnost event. žaloby na kraj. Mohli bychom za každý den prodlení požadovat úhradu nákladů za navíc projeté kilometry. To by kraj mohlo přesvědčit o nutnosti rychlejšího řešení.
    O náklady na právní zastoupení se můžeme podělit.


  • 8. 2. 2013 6:58
    Nováková
    Re: Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Máte naprostou pravdu, nám připadá jako kdyby si z nás státní správa dělala legraci. Nám se náklady na dopravu zvednou o cca 1300 Kč/měsíc (co rodiny s dětmi, které vozí děti do školy a zájmové aktivity), když to spočítáme na plánovanou dobu uzavírky, vychází částka, která by rodině zajistila slušnou dovolenou. Denně se stresujeme, jak projedeme ráno do práce po neudržované silnici - viz příspěvek pí Šofrové, se kterým se také naprosto ztotožňujeme. Ať nám nikdo neříká, že pokud by opravdu měl kraj zájem situaci řešit, že by to nešlo. Státní správa nám svou arogancí dává jasně najevo, jak jí na obyčejných lidech záleží.


  • 8. 2. 2013 9:30
    Martina Filipová
    Re: Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Plně souhlasím, řešení má hledat kraj, ale ten to moc nepálí, on tady nebydlí, on tudy nejezdí, on mít vícenáklady nebude. Moje životní zkušenost mě ale naučila, že silou, řvaním a nadáváním nic nedokáži. V tuto chvíli si systematicky zpracovávám dotčené orgány v kauze zavření silnice (MěÚ Černošice, Policie ČR, SÚS KLadno, Povodí Vltavy, statika, soudního znalce), aby zvážily možnost podjížděním Homole po navigaci, v místech, kde v létě jsou obvykle stojící auta a koupající se lidé a skůtraři Pod nánosem bahna je kamenná dlažba, stačí ji očistit. Statik mě řekl, že toto je reálné řešení. Příští týden přijede soudní znalec, který je alfa a omega v tomto provizorním řešení, bez jeho souhlasu to vše padá. Mojí snahou je, nejdříve si připravit dotčené orgány a získat na svoji stranu ochotu o tomto jednat, a teprve poté jít na kraj a víceméně je postavit před hotovou věc. Nedovedu si představit, že když u kulatého stolu budou všichni říkat ano, toto jde, že kraj to smete ze stolu. Výhodou tohoto řešení by bylo i to, že tato provizorní trasa by mohla být v provozu i v tříměsíčním období, kdy se bude sanovat skála. Občas by se na týden zavřela, když by bylo plánováno odtěžení části masívu, a jinak by byla v provozu, pokud se budou dělat jiné, provozní práce.
    Vím, že toto by měl řešit kraj, ale on je daleko a my jsme přece "jen" obec s 2350 obyvateli.
    Každý den se modlím, aby soudní znalec příští týden řekl ano, protože jinak nevidím jiné řešení než 9 měsíců objíždět.
    Držme si palce, aby to vyšlo. Nebylo by to ideální řešení, byly by tam semafory a provoz jen pro osobní auta, ale určitě lepší řešení než současná objížďka.
    Pokud by soudní znalec řekl ano a kraj nám to zamítl, tak bychom museli všichni společně udělat mediální humbuk, aby se o jejich nesouhlasu vědělo.
    Ale jsem optimista, třeba to vyjde. Minimálně se na obci nechováme apaticky jako na kraji a to si prosím neohřívám polívčičku, trápí mě to stejně jako vás. Mě se to týká taky, já tady také bydlím.


  • 8. 2. 2013 11:36
    Jan Chmelík
    Re: Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Dobrý den. Děkuji také za informace a věřím (doufám), že přechodné řešení jak ho popisujete bude nakonec průchozí. Nicméně Vaše argumentace, jakožto zástupkyně obecního úřadu a státní správy, o tom že Kraj tady nebydlí, je daleko a jde jen o obec s malým počtem obyvatel (jehož růstu se tato obec do jisté míry navíc sama brání např. vytvářením stavebních uzávěr) je podle mě naprosto pobuřující až skandální. Oceňuji, že obec a Vy osobně se snažíte najít řešení nastalého problému a věřím, že to není jednoduchý úkol. Nicméně samospráva na místní úrovni, součást státní správy, je zde právě pro tyto účely. Řešení tedy, dle mého názoru, nemá hledat pouze kraj, ale obec spolu s krajem - i proto je státní správa odstupňovaná. Věřím, že přesně to se, i dle Vašich příspěvků, děje a jednalo se pouze o nešťastnou argumentaci.


  • 8. 2. 2013 15:34
    nováková
    Re: Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Dobrý den,paní starostko,já vím,že Vy se snažíte a držím "nám" palce,aby se Vaše snaha zúročila. Jen bych chtěla připomenout,že se problém zdaleka netýká pouze obyvatel Vraného,ale přinejmenším též velké části obyvatel Březové a bohužel i těch, kteří z důvodů finanční tísně opustili drahé nájemní byty v Praze a přestěhovali do svých chat v této oblasti a věřte není jich málo.


  • 8. 2. 2013 22:18
    Josef Koukal
    Re: Povinnost kraje zprovoznit cestu

    Potíž je v tom, že podle zákona č. 13/1997 Sb. Zákon o pozemních komunikacích a to konkrétně podle § 24, odst. (1) ...Nikdo nemá nárok na náhradu případných ztrát, jež mu vzniknou v důsledku uzavírky nebo objížďky... Na druhé straně se ovšem (jak už tady v diskuzi zaznělo) v § 24, odst. (4) praví, že: Při rozhodování příslušný silniční správní úřad dbá, aby uzavírka byla vždy omezena na nejkratší možnou dobu, objížďka byla řádně technicky zabezpečena a byla z hlediska provozu vyhovující a aby byl umožněn přístup k sousedním nemovitostem.


  • 8. 2. 2013 11:12
    kamila
    projíždění kolem vltavy

    Dobrý den, já musím objízdnou trasu jezdit někdy i 3x denně, kvůli práci takže mě to stojí nejen hromadu peněz, ale i času, a samozřejmě nejen mě, ale i 99% obyvatel. Projíždět kolem Vltavy kyvadlovou dopravou na semafory je možná řešení, ale od kdy? až opadne voda? Až roztaje sníh na horách? Přehrada se bude na jaře jako vždy upouštět aby nedošlo k záplavám, takže to je dle mého názoru sice relativně dobrý nápad, ale na jak dlouho a také za jak dlouho když je nyní voda zvednutá nad úroveň té dané dlážděné cesty. A až začne pršet tak tam zase bude bahno a akorát tam všichni zapadnou,a co když napadne sníh? Jak to naší silničáři posypou když zapomínají i na objízdnou trasu do Břežan. Možná hloupý,ale můj názor. Všem řidičům přeji pevné nervy.


  • 8. 2. 2013 11:55
    Vašek
    Re: projíždění kolem vltavy

    Paní Kamilo, projíždění okolo Vltavy předpokládá upravu ,zpevnění této komunikace, tak to i zaznělo v některém komentáři dříve.
    Mám však jiný dotaz na pí. starostku,či někoho kompetentního: kdy byl zpracován znalecký posudek na skalní masiv a hlavně kdy byly pro tento posudek prováděny prohlídky dané lokality, zadokumentování atd. Nebyl by ten posudek možno zveřejnit?
    Jaká je nebo není souvislost s již dříve prováděným zabezpečením v úseku blíže k Jarovu s instalovanou zábranou atd.


  • 8. 2. 2013 11:44
    Hana
    ...

    Medialni humbuk?
    Neco jako tohle? http://m.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/213873-vrane-nad-vltavou-odrizla-nestabilni-skala-nad-silnici/
    Kde se rika - Protože je ale silnice, kterou teď začalo ohrožovat padající kamení, méně významná než ta levobřežní, neplánuje kraj žádné provizorní zabezpečení skály!!!
    Ja samozrejme chapu, ze vsichni kopeme za 'jeden' tym, ale predstava, ze v tomhle budeme zit skoro rok, je desiva. Absolutne neverim tomu, ze to bude do zari hotove - to me nikdo nepresvedci.
    A i kdyby to, nejakym zazrakem stihli, tak 7mesicu je porad strasne moc.


  • 8. 2. 2013 12:37
    Alena Krásová
    Poděkováni

    Nikdy jsem se nechtěla zapojovat do diskuzí, ale zde musím učinit výjimku. Chci poděkovat paní starostce za její snahu a schopnost v minimálním čase docílit maxima, alespoň v informovanosti občanů.


  • 8. 2. 2013 13:37
    Martina Filipová
    Jednání ZO

    Možná se někdy člověk špatně vyjádří v psaném projevu a protistranou to může být vnímáno jinak. Kdybychom se bavili u jednoho stolu, tak si rozdílné postoje vyříkáme a bude jasno. Přijďte prosím na ZO 20.2.2013. Bude ve ŠJ, aby se tam zájemci vešli. Své odborné dotazy můžete směřovat na Ing. Štábla.
    Kritiky objízdné trasy a provizorního řešení podél Vltavy prosím o zamyšlení, máme jinou přístupovou trasu autem do Vraného? Odpověď je jasná. Čím víc vím informací, tím víc je mě jasné, že nikdo nedá souhlas k provozu po komunikaci III/1043 pod Homolí do té doby než proběhne plánovaná sanace.
    Prosím vás o jediné. Piště i na kraj, on je tím kdo bude sanovat. Pokud náš tlak bude velký, budou i náš problém vnímat jako velký.


  • 8. 2. 2013 14:03
    Jiřina
    "Pište i na kraj"

    Můžu poprosit na nějaký odkaz na diskusi na kraji? Předpokládám, že už se nějaká rozběhla. Ať je tlak co největší a na stejném místě!
    Ráda bych se zapojila, ale zatím nevím kam.


  • 8. 2. 2013 15:28
    Josef Koukal
    Re: "Pište i na kraj"

    Diskutovat můžete klidně tady, na kraji se s Vámi nikdo bavit stejně nebude:-). Jinak svoje vyjádření a názory zašlete panu Ing. Miloši Vackovi z oddělení pozemních komunikací (vacekm@kr-s.cz), nebo ještě lépe přímo vedoucímu odboru dopravy Mgr. Lukáši Kopřivovi (kopriva@kr-s.cz). Moje zkušenost: jednou odpověděli a dále už nereagují.


  • 8. 2. 2013 15:49
    Josef Koukal
    Re: "Pište i na kraj"

    Pokud nebudete s jejich vyjádřením spokojeni, nebo neradi jednáte s "kovaříky", obraťte se přímo na Hejtmana, případně ředitele KSÚS.
    Hejtman středočeského kraje: MVDr. Josef Řihák (rihakj@kr-s.cz). Ředitel krajské správy a údržby silnic: Bc. Zdeněk Dvořák (zdenek.dvorak@ksus.cz)


  • 8. 2. 2013 18:28
    P. Šorfová
    Re: "Pište i na kraj"

    díky za tip, navrhuji aby tam napsal každý jeden z obce, nebylo by těžké to koordinovat, klidně vytisknu informační letáky s adresami pro sousedy!


  • 8. 2. 2013 15:00
    Sara
    ..

    Dobrý den,
    velice mě zaráží doba trvání až do září. Jak je tohle vůbec možné ? Na co se tak dlouho čeká a proč to nemůže být uskutečněno dříve? Dokážete si představit kolik benzínu člověk projede? Já třeba nemám možnost ani jezdit vlakem, jelikož mi nevyhovují spoje, po práci bych musela někde čekat na spoj do půl noci, což po 12ti hodinové směně je umorné, když další den musíme jít znova. Proto jezdím autem, a ta objížďka je to samé v bledě modrém, ba-li ne víc nebezbečná než cesta z vraného kolem vltavy. Příjde mi že půl výplaty dám jen za cestu do práce. a čas , tak ten je k nezaplacení. Sice marně ,ale doufám,že se zbouří natolik lidi, že se kraj pokusí to vyřešit dříve, než za půl roku. Ani si neuvědomujete jak ty serpentiny jsou nebezpečné , a kolik nehod se za tu dobu může stát. Možná mnohem více, než popadá kamení.


  • 8. 2. 2013 15:49
    Josef
    Re: ..

    Ono všeho do času. Nechci nic přivolávat, ale kdyby na někoho spadlo kamení, to by bylo křiku, že se nic neudělalo.
    Jinak, kdyby jste svůj příspěvek napsala před týdnem, tak to ještě pochopím, ale dnes již ho ani nechápu. Zvolským kopcem jezdíme dnes a denně všichni. Je to děs a umíme si představit všechny ty zatáčky, ten čas i ty PHM, protože k benzince jezdíme bohužel všichni. No a nehody, tak ty se stanou všude, to ani není o stavu vozovky, ale o lidech jak jezdí.


  • 8. 2. 2013 17:24
    Josef Vítek
    Re: ..

    no je samozřejmě každého volba, jak jezdí do práce, ale nechápu vaše tvrzení "někde čekat na spoj do půlnoci", když vlak jezdí každou hodinu...


  • 8. 2. 2013 18:51
    Jan
    Re: ..

    dobrý den, jen reakce o nehodách a že se stanou všude - to je zcela jistě pravda, nicméně říkat že je problém jen v řidičích je více než alibismus. V kalendáři je rok 2013 ale parametry této silnice jsou spíše odpovídající roku 1913. Vy a kdokoli další může být perfektní řidič, ale stačí jeden nezkušený, či bezohledný řidič a je hotovo - nicméně vlastnosti silnic v tomto sehrávají velice, velice významnou roli. Reakce 2: udávat interval 60 minut (o víkendu i 120), respektive čekání někde - zejména na vlak, o jehož "úrovni" všichni víme, natož večer jako jakousi výhodu, či pozitivní informaci mi přijde úplně zcestné.


  • 8. 2. 2013 21:31
    Daniela
    Re: Jan a Sara

    Úplný souhlas ;-)
    S paní Sarou rovněž souhlasím, já bych v tuto dobu vlakem vůbec nejela, natož MHD v Praze. Už mě jednou přepadli, takže já volím vždy auto!


  • 9. 2. 2013 13:01
    Josef Vítek
    Re: Jan a Sara

    nevím sice jakou nekvalitu u vlaků myslíte (vlaky jezdí rekonstruované, poměrně často a téměř vždy včas), ale jak říkám, je to každého volba. V centru Prahy jste za něco málo přes 30 minut, na okraji samozřejmě i dřív. Návazná doprava také funguje dobře. O případech přepadení ve vlaku a MHD jsem tedy v masovém měřítku neslyšel, ale pobavil jsem se.


  • 9. 2. 2013 15:01
    Jan
    Re: Jan a Sara

    vlaky sice jezdí převážně rekonstruované (o tom že se ale jedná v podstatě o naleštěnou bídu bylo napsáno odborně i laicky mnoho), zda jezdí často či nikoliv je subjektivní názor - oněch 120 minut, které v řádu také jsou ale myslím nemůžeme nazvat jako přijatelný interval. O návazné dopravě nikdy nikdo nepolemizoval - V Praze je doprava na poměrně vysoké úrovni, pokud hovoříme o metru, tramvajích a také autobusech. V jejím okolí je situace horší, ale na české poměry obvykle dobrá. Vlakové linky S8 a 80 jsou prokazatelně na nejnižší úrovni z celého systému Eska, technicky i četností spojů (pravidelný takt mají teprve od zimy 2012) - navíc k vlaku se musíte nějak dostat a kromě na naše poměry vysoké úrovně po rekonstrukci hl. nádraží je to skutečně jako cesta časem (např. absence nástupišť a zpevněných ploch obecně) a i stanice kde by byla více než rekonstrukce potřeba běžná údržba (Komořany, Modřany) jsou jemně řečeno zanedbané - z čehož ale nikdo neobviňuje obec, která může maximálně lobovat za nádraží na jejím území, které jí však nepatří. Pokud chcete tedy dopravu vlakem nazývat kvalitní, tak musím zkrátka nesouhlasit. K jistému zlepšení alespoň ve vozech došlo, což ale také bylo i vzhledem k jejich stáří neodvratné. Problémy s bezpečností ve vlacích i jiných formách veřejné dopravy zejména ve večerních hodinách jsou obecně známé a existují nejen u nás, ale i v jiných státech.


  • 9. 2. 2013 19:27
    Josef Vítek
    Re: Jan a Sara

    ohledně rekonstrukce souhlas, ale interval 120 minut je pouze o víkendu, ve špičce je interval 30 minut, mimo špičku 60 minut.Ohledně stavu nádraží - ano, není to ideální, ve Vraném by se mělo vybudovat bezbariérové nástupiště mezi 3 a 5 kolejí, Modřany jsou sice zastaralé, ale dokonce bezbariérové a plně dostačující.
    Je to myslím jenom o pohodlnosti, já to mám na nádraží 800 m, ale nevidím problém to dvakrát denně absolvovat.


  • 9. 2. 2013 10:07
    zdeněk
    provizorní most

    Informoval jsem se u několika firem a státních úředníků, kteří mají na starosti různé krizové situace, jak by se dal řešit náš problém. Nakonec jsem hovořil s expertem přes tzv. provizorní mosty. Ten mi sdělil, že jsou různé typy provizorních mostů, které vlastní stát v tzv. státních rezervách a půjčuje je jak obcím tak i firmám, právě pro takové účely jako je ten náš.
    Bohužel je tady problém, že řešení náhradní dopravy tímto způsobem není řešení ze dne na den a je také zapotřebí součinnosti spousty státních úředníků, a dále také celková doba realizace provizorního mostu není hned (podotýkám, že samotná stavba zabere cca. 14 dnů + úprava terénu pro most dalších cca. 14 dnů). Tímto řešením náhradní dopravy se mohl někdo kompetentní zabývat již dávno před tím, než se rozhodlo o uzavření silnice a následné asanace skalního masivu.
    Pokud by se postavil provizorní most, pak by nebylo nutné tolik spěchat a skalní masiv by se mohl asanovat jednou provždy a i silnice by se mohla rozšířit.
    Zjištění těchto informací mi zabralo několik hodin po dobu dvou dnů.


  • 9. 2. 2013 12:09
    Jan Chmelík
    Re: provizorní most

    Dobrý den, vynikající nápad a jsem rád, že s ním někdo přišel. Samozřejmě by to nebylo legislativně a ani technicky jednoduché a ani "ze dne na den" ale pořád je to určitě lepší, než pokud by skutečně uzavírka byla do září, ne-li déle. Možná by stálo i za zvážení tuto formu přemostění zvolit nejen čistě v souvislosti s uzávěrou jarovské cesty, ale i jako řešení a překlenovací období do realizace permanentního přemostění kterým by se už opravdu někdo měl začít zabývat velice seriozně. Konec konců slovo "provizorní" pokud jde o dopravní stavby a mosty je v českém kontextu velice flexibilní - například "provizorní" tramvajový most mezi nádražím v Holešovicích a Trójí už funguje tuším kolem 30-ti let a bude odstraněn až letos při zprovoznění mostu městského okruhu. 20.2. by se mělo vážně probrat i toto téma.


  • 9. 2. 2013 17:48
    josef
    Re: provizorní most

    Na prvý pohled hezký nápad, ale má to svá úzká místa.
    Vltava je široká cca 100 m, myslíte si, že bez vybudování pilotů ve Vltavě by most na jeden oblouk přemostil Vltavu? Jak vyřešíte nájez da silnici na druhé straně, pokud se nepletu, tak je tak 10 m vysoko a nikde tam není křižovatka, kde by sed dalo vyjíždět a najíždět není, takže Váš odhad na 14 denní přípravu je opravdu trochu dost mimo. Budete potřebovat souhlasy vlastníků pozemků, Povodí Vltavy. Než toto vše oběháte, tak bude svah sanován a zase budeme jezdit po staré silnici. Po Vltavě jezdí parníky, takže most musí být dost vysoko nad hladinou. Jako nápad dobré, ale zkuste promyslet i ty další věci, pak to až tak jasné není.


  • 9. 2. 2013 18:09
    josef
    Re: provizorní most

    Drahý denku, tak jsem několk minut hledal pomocí googlu a vyskočil mi tensto odkaz: http://www.oos.army.cz/cos/cos/999919.pdf
    RAdím Vám aby ste si ho prostudoval, máte v něm odpovědi na vaše otázky včetně možností využití materiálů ze STÁTNÍHO FONDU HMOTNÝCH REZERV, není tam náhodou zmínka, že musí být vyhlášena krizová situace atd.???
    V dalších odkazech jsem zjistil, že tyto mosty se používají v případech, kdy například velká voda strhla starý most a tento provizorní most se položí na stávající nájezdy a mostové oblouky. Zjistil jsem, že na 2 místech by se musely do dna Vltavy zarazit piloty (nosníky pro most) na které by se most nasadil a musíte vytvořit nájezdy na silnici. Píšete, že zjištění informací Vám zabralo pár hodin během dvou dnů. 15 minut na googlu mi řeklo, že Váš nápad je sice hezký, ale nereálný. Holt platí pravidlo 2x měř a jednou řež.


  • 9. 2. 2013 22:08
    Kamil Švec
    Re: provizorní most

    Páni, my jsme ale hlupáci a přitom je to tak jednoduché. Postavíme dočasně provizorní most a budeme jezdit, víme, že jednotka dočasnosti je stejně jeden furt. A kde ho postavíme, jak se dostaneme k němu a jak od něj, jak budou jezdit lodě a jak to celý zaplatíme, to už jsou detaily. Pane Zdeňku asi vám nebude 12 let, ale úroveň vašeho příspěvku na to vypadá.


  • 10. 2. 2013 11:05
    Josef Koukal
    Re: provizorní most

    Mně se ten nápad docela líbí:-). O uzavírce bylo rozhodnuto na jednání krizového štábu, jak mi napsal pan Vacek ze Středočeského kraje, takže o krizovou situaci se jedná a státní hmotné rezervy slouží mimo jiné také pro odstraňování následků krizových situací (zákon č. 97/1993 Sb., § 4, odst. (2)). V případě vyhlášení krizového stavu, by ani povolovací řízení nebylo žádný velký problém. A krizový stav by mohl být vyhlášen, pokud by se prokázalo, že objízdná trasa není z hlediska provozu vyhovující (zákon č. 13/1997 Sb., § 24, odst. (4)). Most se dá postavit tam, kde je v územním plánu zakreslen, tj. v místě přívozu, výška a délka mostu od úrovně silnice do Štěchovic, po úroveň silnice do Vraného (tedy šikmý most, dostatečně vysoký, aby mohly proplouvat i lodě), včetně nájezdů a podpěr. Pro ženijní vojsko, zbudovat takový most za 14 dní, žádný problém (alespoň za časů, kdy já byl na vojně). Tyto mostní segmenty jsou konstruovány právě tak, aby se daly postavit prakticky kdekoliv a rychle. A kdo to zaplatí? No přeci mi všichni, stejně jako tu předraženou sanaci; stát jiné peníze, než ty od daňových poplatníků, nemá. Mimochodem, i ty dotace z EU platíme mi všichni, pokud to nevíte. Takhle by ta Česká armádní skupina byla občanům k užitku více, než válčit někde v Afghánistánu, nebo v Mali. Ono, když se chce, všechno jde. Psáno trochu s nadsázkou, uznávám, ale v této situaci je lepší přemýšlet jak to udělat, než hledat důvody, proč to nejde. PS: Jednotka 1 furt je hodně trefná a lodě po Vltavě většinou plují:-).


  • 10. 2. 2013 13:49
    josef
    Re: provizorní most

    Dobrý den, děkuji za vysvětlení. Tak jak navrhujete, délka mostu by byla cca 140m. Stavbu mostu tedy raději necháme na odborníky. Máte pravdu, že lodi plují a nejzdí, jako že to zaplatíme "my" všichni.


  • 10. 2. 2013 15:17
    Josef Koukal
    Re: provizorní most

    Jo, ta česká gramatika je v tomto směru kouzelná:-). Tak třeba jsem chtěl alegoricky vyjádřit obecnou "měkkost" občanů, nebo zjistit jak důkladně kdo příspěvek čte, případně aby čtenářům utkvěl lépe v paměti, nebo jsem prostě udělal dvě pravopisné chyby... vyberte si. Na obsahu sdělení se tak, jako tak nic nemění.


  • 10. 2. 2013 22:03
    Jan Petrů
    Re: provizorní most

    gramatické chyby?
    Čárka do věty "V případě vyhlášení krizového..." nepatří. Větný ekvivalent "Pro ženijní vojsko, zbudovat takový most za 14 dní, žádný problém." je postaven velmi nešťastně (šlo přeformulovat ku příkladu jako "Zbudovat takový most za 14 dní - pro ženijní vojsko žádný problém." či napsat jako plnohodnotnou větu "Zbudovat takový most za 14 dní není/nepředstavuje pro ženijní vojsko žádný problém.") Asi by vás mohlo zajímat i to, že pokud konec věty v závorce vypadá takto ".)" - nikoliv naopak ")."
    Jelikož jste ve svém příspěvku působil dojmem snahy o spisovný jazyk, budete mít jistě radost, když vám sdělím, že "přeci" je hovorovou formou slova "přece".
    PS: Omlouvám se za použití anglických uvozovek, ale nevím, jak zde napsat české (tedy první značku dole, druhou nahoře.) Ještě bych rád uvedl na pravou míru, že tento příspěvek je motivován pouze vaší "drzostí" schovávat svou neznalost české gramatiky za její "kouzlo".


  • 10. 2. 2013 21:34
    Jan Petrů
    zbytečné

    Vážení diskutující,
    rád bych vyjádřil vlastní názor na situaci:
    Myslím, že ti z vás, kteří každý den dojíždějí do Prahy, by si vůbec neměli stěžovat na uzavírku silnice, neboť mohou velmi pohodlně dojíždět vlakem či autobusem. Moc mě mrzí, že ve Vraném bydlí nesčetně lidí, kteří nedokáží, ba spíše nechtějí ani do obchodu dojít pěšky, či dojet na kole; zamyslete se prosím, zda nevyužíváte svých automobilů v příliš veliké míře.
    Jsem si vědom, že máte právo vybrat si jakýkoliv dostupný způsob přepravy a že je vám nepohodlné, musíte-li snížit svůj standard, ale žádám vás o zamyšlení, zda je každodenní cestování automobilem nutnost (zvláště pokud jezdíte v autě sami) nebo alespoň zda nemůžete vydržet bez stížností a připomínek alespoň nyní, když je silnice dočasně uzavřena.
    Děkuji těm, kteří si najdou čas přečíst si můj příspěvek.


  • 10. 2. 2013 22:42
    Jan Petrů
    Re: zbytečné

    Ještě bych rád dodal, že vím o příspěvcích uvedených výše - plně souhlasím, že se najdou lidé, jimž zkrátka dojíždění vlakem vyhovovat nebude, neboť je pro ně zkrátka nevýhodné - mám na mysli ty, kteří cestují buď velmi brzy ráno, nebo naopak pozdě v noci - tyto případy nejsou předmětem mých příspěvků, těžkost situace takto dojíždějících si dovedu představit. Nicméně snad nikdo by se se mnou nepřel, že většina aut na jarovské silnici projede ve všední dny mezi šestou a desátou hodinou ranní a mezi čtvrtou a devátou hodinou odpolední - v těchto časech jsou intervaly mezi vlaky z Prahy do Vraného a vice versa skutečně příznivé. Ještě jednou děkuji každému, kdo si našel čas přečíst si mé příspěvky, a rád bych požádal o zpětnou vazbu od těch, kteří mají co nabídnout.


  • 10. 2. 2013 22:44
    Jan Chmelík
    Re: zbytečné

    Dobrý večer, pokud cestu vlakem či autobusem z Vraného označujete za pohodlnou, tak si nedokážu představit co považujete za nepohodlí. Pokud si odmyslím pohodlí samotné, tak cesta k autobusu je navíc i značně riziková při pohybu po krajnici, o nutnosti využití přívozu ani nemluvě. Vaši trapnou ekologickou agitaci tedy beru jako úsměvné zpestření, stejně jako naprosto směšnou lekci z českého jazyka. Příjemný večer.


  • 10. 2. 2013 23:35
    Jan Petrů
    Re: zbytečné

    Vážený pane Chmelíku, děkuji za reakci; nemusíte mé příspěvky nutně chápat jako ekologickou agitace (ačkoliv musím přiznat, že já osobně bych byl rád, kdyby hromadnou dopravu dlouhodobě využívalo více lidí, i z důvodů souvisejících se stavem životního prostředí), lze je považovat i za reakci na příspěvky těch, kteří si zde stěžují na každý jediný projetý litr pohonných hmot navíc a na to, jakou finanční zátěž pro ně uzavírka představuje. Minimálně během uzavírky se totiž dají na cestě do Prahy využitím hromadné dopravy ušetřit peníze i čas (míra úspory však záleží na individuální trase.) Musím ale s vámi souhlasit, neboť se též domnívám, že jediným správným dlouhodobým řešením dopravní situace mezi Vraným a Zbraslaví je most přes řeku v naší obci, jelikož má slova, stejně jako slova jiných přede mnou, zůstanou většinou nevyslyšena a jarovská silnice tak svou kapacitou zdejšímu provozu zřejmě nikdy vyhovovat nebude (navíc pak bude moci jarovská silnice posloužit jako kvalitní cyklotrasa s minimálním provozem motorových vozidel.) Co se pohodlí v hromadné dopravě týče, mohu s vámi souhlasit, že cesta autobusem nemusí být každému příjemná, protože přepravní prostor bývá tak plný, že veliká část cestujících tráví cestu vestoje. Naopak cesta vlakem podle mě nijak otřesným zážitkem být nemusí – až na několik úseků trati, kde jsou koleje v tak špatném stavu, že skříň vozidla s cestujícími značně hází do stran, je cesta pohodlná (ano, máte pravdu, stále se jedná o menší pohodlí než při cestě ve vlacích vyšších tříd, nebo i v docela obyčejném osobním automobilu.) Pak už vše záleží na tom, jaké útrapy a jaká úskalí dokážeme překonat. (myšleno s nadsázkou) Na závěr mi dovolte podotknout, že si připadám stejně naivní jako vy, když doufám, že snad svými příspěvky na těchto stránkách něco změním – tedy já budu spokojený, když byť jediný člověk z Vraného v důsledku mé aktivity v rámci této diskuse bude i po skončení uzavírky využívat pro pravidelné dojíždění hromadnou dopravu. Na závěr bych snad ještě dodal, že lekce z českého jazyka, již jste (celkem pochopitelně) označil za směšnou, nebyla určena vám.


  • 11. 2. 2013 0:13
    Jan Chmelík
    Re: zbytečné

    Dobrý večer. k mému údivu s Vámi vetšinou musím souhlasit :-) ...snad jen tedy stručně - cesta autobusem ve stoje podle mě není na takto krátkou vzdálenost (na Smícháč) problém - tím je v tomto případě cesta k autobusu (obdobně jako cesta k vlaku). Vlak jako takový je bezesporu jednou z nejvhodnějších forem dopravy v příměstských aglomeracích a měla by se podporovat. V českém kontextu vůbec nechci vzhlížet k jakémukoliv typu vlakové dopravy. Porovnávám, ač si uvědomuji že těžko porovnatelné, spíše se zahraničím a bohužel už nejen na západ od nás. Ale abych byl fér, tak i v Čechách to jde: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/471409.jpg


  • 11. 2. 2013 10:56
    Josef Vítek
    Re: zbytečné

    takže vlastně nevadí ucpaná Strakonická a půlhodinka strávená ve stoje v nabitém autobuse, ale největším nepohodlím je ze svého domu dojít na přívoz nebo na vlak?
    Když ráno vidím ten šílený proud automobilů z Vraného (z drtivé většiny obsazených pouze řidičem), říkám si, k čemu vlastně má člověk nohy...


  • 11. 2. 2013 12:26
    Josef Koukal
    Re: zbytečné

    Děkuji za lekci z českého jazyka. Dovolte, abych se i já vyjádřil k Vašim příspěvkům: Ne každý jezdí automobilem pouze do práce, ale využívá ho například také při své pracovní činnosti, na nákupy, služební cesty... Sám vlakem i autobusem občas jezdím a musím říct, že vlakové spojení do centra je v určitých případech komfortnější, než jízda autem, pokud tedy neberu v potaz osobní bezpečnost na vlakových nástupištích po trase ve večerních a nočních hodinách. Souhlasím také s tím, že most by byl přijatelným řešením, i ve spojitosti s plánovanou cyklostezkou a sanací skalního masívu. Z vyjádření paní starostky vyplývá, že se těmito souvislostmi, které by měly i nesporný synergický efekt, nikdo seriozně nezabýval.


  • 11. 2. 2013 8:59
    Hana
    Most

    A musel by být most u přívozu? Kdyby byl třeba hned pod přehradou (vedle přehrady), vešly by se i lodě.


  • 11. 2. 2013 9:32
    Josef
    Nápady - úvahy

    Přeji hezký den všem. Krátce shrnu, že se všichni snažíme přijít s nápadem, který by naši situaci vyřešil. Bohužel se občas stane, že diskuse sklouzne jinam než byl záměr. Předpokládám, že sem nikdo nechodí s úmyslem urážet ostatní, někdy holt z přemíry snahy každý trochu ujede nebo druhý pochopí odpověď jinak než byla myšlena.
    Navrhuji, pokud někdo získal případné informace jak situaci řešit, ať dá kontakty a stručné shrnutí starostce. Přeci jenom statutárním zástupcem obce je starostka a ona jediná má právo za obec oficiálně jednat. My jsme sice občané Vraného, můžeme zjišťovat, prověřovat, urgovat, ale vystupujeme jako soukromé osoby. Starostka určitě prověří i tuto možnost, případně další návrhy a bude informovat o jejích reálnosti.


  • 11. 2. 2013 10:17
    Pavel Čížek, Petr Brož
    Kopie dopisu hejtmanovi MVDr. Josefu Říhovi

    Stížnost na nekonstruktivní přístup všech orgánů při řešení uzavírky komunikace III/1043......Vážený pane hejtmane,
    dne 1.2.2013 byla uzavřena silnice III/1043 okamžitě po údajném zjištění nebezpečí pádu skalního masivu nacházejícího se nad ní.
    Je podivné,že skála zvětrávající miliony let,hrozí zřícením tak akutně,že silnice musí být uzavřena a teprve poté je rozjímáno,co s tím.
    V roce 2007 byla situace naprosto stejná.Tehdy za hejtmana Bendla (z ODS ,jejimž příznivcem naprosto nejsem) dokázali,že vedení na občanech záleží a celou situaci vyřešili obratem.
    Proč není zvolen stejný postup a proč neprováděla SÚS každoročně na jaře kontrolu a případnou aktuální sanaci?
    Nynější avizovaný termín dokončení akce na září je výsměchem občanům.Nabízí se otázka,kdo může z prosazované,zřejmě finančně vysoce náročné varianty, profitovat.Při známé míře korupce je tato otázka na místě.
    Při tel.rozhovoru ředitel Dvořák tvrdil,že práce nelze okamžitě zahájit kvůli počasí,všichni ostatní tvrdí,že by nebylo možno čerpat finanční prostředky z dotace.To jsme takoví ubožáci,že silnici bude možno používat,až si na sanaci vyžebráme?
    Domníváte se,že parlamentní volby jsou tak daleko,že občané zapomenou na to,jak se tvrzení Vaší strany o hájení zájmů občanů rozchází se skutečností?Toto pohrdání námi ,pouhými občany,dal dokonale najevo Váš náměstek ,pan Petera, při mojí telefonické žádosti o jeho vyjádření k celé situaci.

    Pro ilustraci "práce"Vám podřízených úředníků obratem posílám kopii mého dopisu ombudsmanovi z minulého týdne.V případě,že si najdete čas na jeho přečtení,domnívám se,že ho nebudete moci chápat jinak,než doklad šikanování prostých občanů bezbranných proti zvůli úředníků.

    Pavel Čížek


  • 11. 2. 2013 10:51
    Petr Brož
    Kopie - návrh odvolání proti rozhodnutí MěÚ Č

    Vážení starostové a představitelé obcí, obracíme se na vás jako Sdružení obyvatel Vraného nad Vltavou, Skochovice, Březová, Oleško ve věci náhlého uzavření silnice III/1043 Vrané - Jarov s katastrofálními důsledky pro obyvatele Vašich obcí. Po konzultaci s právními odborníky na danou problematiku, Vás vyzýváme, abyste se proti rozhodnutí Městského úřadu Černošice, Odbor dopravy - č.j. MUCE-4471/2013 OD-Ko ze dne 31.1.2013 neprodleně, jako účastníci řízení, odvolali - pokud jste tak již neučinili. V příloze si dovolujeme přiložit návrh textu odvolání s odůvodněním. Ze zákona musí být takto učiněno do 15-ti dnů, tj. do 15.2.2013 ////příloha//// Věc: ODVOLÁNÍ k rozhodnutí o uzavírce silnice III/1043 ze dne 31. 1. 2013.

    Ve smyslu poučení podáváme odvolání k Rozhodnutí o uzavírce č.j. MUCE-4471/2013 OD-Kom, ze dne 31. 1. 2013 konkrétně k části Rozhodnutí, která stanoví (nestanoví) termín realizace.


    Odůvodnění:
    Příprava zabezpečení části skalního masivu Homole v úseku kritického souběhu se silnicí č. III/1043, jak jsme byli informováni, probíhá již delší dobu, a to včetně monitorování stavu masivu. Vzhledem k tomu není pochyb, že špatný stav tohoto skalního útvaru musí být KSÚS Středočeského kraje znám, což se potvrdilo, a nakonec ve svém důsledku i vyvrcholilo, okamžitým havarijním uzavřením ohrožené části komunikace.
    Dovolujeme si Vás upozornit, že nestanovení jakéhokoliv termínu realizace zcela jistě nepřispívá k aktivnímu a bezodkladnému řešení nastalé situace, která je přímo Vámi označena za havarijní, zásadně zvyšuje nejistotu občanů všech dotčených obcí a ve svém důsledku dává teoretickou možnost prodlužovat tuto uzavírku bez časového omezení.
    Jedním z neopominutelných důsledků vydaného rozhodnutí bez stanovení termínu dokončení jsou značné dopady dopravní uzávěry na občany obcí Vraného nad Vltavou, Březové-Oleška a Zvole. Nejedná se jen o značné komplikace pro osobní automobilovou dopravu, ale je ztížena a prodloužena časová dostupnost pohotovostní lékařské služby, hasičů i policie.
    Na základě výše uvedeného požadujeme provedení nezbytných kroků a stanovení konkrétního, nejbližšího možného, termínu odstranění havarijního stavu skalního masivu a obnovení provozu komunikace III/1043 v uzavřeném úseku.
    Předem Vám děkuji a jsem s pozdravem,
    starosta/starostka obce


  • 11. 2. 2013 18:00
    Tonda
    Re: Kopie - návrh odvolání proti rozhodnutí M

    Jsem přesvědčenáý o tom, že toto je jediný možný způsob, jak dosáhnout co možná nejrychlejšího řešení problému.


  • 11. 2. 2013 11:21
    J.Drda
    Info

    Dobrý den, děkujeme panu P.Brožovi za aktivity a uvidíme jaká bude odezva.

    Osobně mě také zajímala možnost stavby provizorního mostu a nalezl jsem následující materiál: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/D5E4175C-1205-4EE4-BD74-2FC33538BF91/0/Stavba_provizornich_mostu_MS.pdf, kde je vše dost podrobně popsáno. Jinak jsem nalez rozhovor s panem Maňásem a a z jeho odpovědí cituji: „Nejdelší mostní provizorium, které jsme projektovali, měřilo sto osm metrů,“ říká podplukovník Pavel Maňas, vedoucí Katedry ženijních technologií z Univerzity obrany v Brně.
    Musí se zpracovat zaměření, průzkum projekt, a navázaj na již vytvořenéé komunikace. V našem případě se jedná o cca 140 m, takže bychom byli unikátem.


  • 19. 2. 2013 17:16
    miriam goetzova
    neuveřitelne

    ou vrane nad vltavou:
    Na téma dotace z mé strany již více informací v tuto chvíli nedostanete. Nejsme žadatelem dotace, majitelem komunikace, ani majitelem pozemku na Homoli. Své dotazy směřujte případně k žadateli, tedy ke kraji....
    No to snad neeeeee


grafika_pata.jpg